S-Klasse
Din
predecesorul sau mai putin reusit a iesit o masina de lux cu si mai mult
hi-tech.
Indiferent
daca este vorba de Audi sau BMW, Jaguar sau Bentley, nici un alt
producator nu ofera in momentul de fata un automobil care sa ajunga prin
suma insusrilor sale la un nivel atat de ianlt de perfectiune tehnica
precum o face Mercedes-ul prin
S-Klasse.
Modelul
nu are rival nici macar din punct de vedere al apectului estetic si,
probabil, va dura ceva vreme pana cand cineva va reusi sa rafineze
lungimea de 5,08 metrii cu grija cu care au facut-o cei de la Mercedes.
Nici in interior nu mai exista elemente care sa aminteasca de vechea
atmosfera "casnica".
Inj
locul acesteia a fost creeat un ambient marcat de functionalitate, dar
care intruneste si aprecierile celor mai exigenti dintre esteti care, abia
dupa multe cautari ar putea gasi un punct minus. Ceva de genul: butonul de
reglare al sitemului de incalzire ar putea fi ceva mai bine plasat.
Inegalabila se arata a fi si calitatea fotoliilor al caror mod de reglare
ofera, inclusv persoanelor cu anatomie peste standardele medii,
stabilitate, o pozitie relaxanta si confort chiar si pe distante foarte
lungi.
Proiectantii
au avut binenteles in vedere si detaliile. In acest sens, in cazul in care
sotia ar avea de gand sa calatoreasca in spate, va avea surpriza sa
constate ca are la dispozitie o oglinda in care sa se poata aranja. Pentru
ca rujul sau rimelul sa nu nimereasca pe alaturi, proiectantii de la
Daimler au construit pentru acest autovehicul un tren de rulare pe masura.
S-Klasse
este prevazuta cu amortizoare pneumatice - cu un grad ridicat de confort -
care reactioneaza extremde echlibr at: gropile din carosabil, starzile
pietruite, mersul peste gurile de canal, trecerea peste sinele de cale
ferata - totul pare acum acoperit cu un strat de vata.
Nu
cumva sa credeti ca niste suspensii atat de bune ar fi in detrimentul
aderentei la carosabil. Chiar si accelerat la maxim sau in curbele luate
cu viteza, marele Benz nu isi vaiesi din fire. Desigur nici atunci cand
trece peste denivelari.
Notiunea
de acceleratie la maxim este desigur relativa.
Echipamentul
de securitate complet este comun tuturor variantelor. Sunt incluse tot
felul de airbag-uri (8 numai la nivel de serie) si o serie intreaga de
alte facilitati ce tin de detalii. Astfel centurile de siguranta pot fi
reglate automat in functie de inaltimea scaunului.
Dupa
cum am mai spus, cu greu s-ar putea construi o masina mai buna...
|