Design de Daniel Jipa

Mercedes

Benz

Copyright© 2003  Exc1t3r

 

S-Klasse

 

 

Din predecesorul sau mai putin reusit a iesit o masina de lux cu si mai mult hi-tech.

 

Indiferent daca este vorba de Audi sau BMW, Jaguar sau Bentley, nici un alt producator nu ofera in momentul de fata un automobil care sa ajunga prin suma insusrilor sale la un nivel atat de ianlt de perfectiune tehnica precum o face Mercedes-ul prin S-Klasse.

Modelul nu are rival nici macar din punct de vedere al apectului estetic si, probabil, va dura ceva vreme pana cand cineva va reusi sa rafineze lungimea de 5,08 metrii cu grija cu care au facut-o cei de la Mercedes. Nici in interior nu mai exista elemente care sa aminteasca de vechea atmosfera "casnica".

Inj locul acesteia a fost creeat un ambient marcat de functionalitate, dar care intruneste si aprecierile celor mai exigenti dintre esteti care, abia dupa multe cautari ar putea gasi un punct minus. Ceva de genul: butonul de reglare al sitemului de incalzire ar putea fi ceva mai bine plasat. Inegalabila se arata a fi si calitatea fotoliilor al caror mod de reglare ofera, inclusv persoanelor cu anatomie peste standardele medii, stabilitate, o pozitie relaxanta si confort chiar si pe distante foarte lungi.

Proiectantii au avut binenteles in vedere si detaliile. In acest sens, in cazul in care sotia ar avea de gand sa calatoreasca in spate, va avea surpriza sa constate ca are la dispozitie o oglinda in care sa se poata aranja. Pentru ca rujul sau rimelul sa nu nimereasca pe alaturi, proiectantii de la Daimler au construit pentru acest autovehicul un tren de rulare pe masura.

S-Klasse este prevazuta cu amortizoare pneumatice - cu un grad ridicat de confort - care reactioneaza extremde echlibrat: gropile din carosabil, starzile pietruite, mersul peste gurile de canal, trecerea peste sinele de cale ferata - totul pare acum acoperit cu un strat de vata.

Nu cumva sa credeti ca niste suspensii atat de bune ar fi in detrimentul aderentei la carosabil. Chiar si accelerat la maxim sau in curbele luate cu viteza, marele Benz nu isi vaiesi din fire. Desigur nici atunci cand trece peste denivelari.

Notiunea de acceleratie la maxim este desigur relativa. 

Echipamentul de securitate complet este comun tuturor variantelor. Sunt incluse tot felul de airbag-uri (8 numai la nivel de serie) si o serie intreaga de alte facilitati ce tin de detalii. Astfel centurile de siguranta pot fi reglate automat in functie de inaltimea scaunului. 

Dupa cum am mai spus, cu greu s-ar putea construi o masina mai buna...

 
MERCEDES
Istoric
A-Klasse
C-Klasse
E-Klasse
S-Klasse
Galerie foto
Index

 

 

 

 

<< Inapoi

Inainte >>