Design de Daniel Jipa

Mercedes

Benz

Copyright© 2003  Exc1t3r

 

C-Klasse

 

 

Noua versiune a clasei mijlocie nu este numai din punct de veder optic un mic Mercedes S-Klasse.

 

Se poate spune ca, datorita consistentei sale, marele Mercedes este nasul acestei clase - chiar daca acest punct de vedere nu este prea indragit de cei de la Mercedes.

Botul dinamic, capota plata si o serie de detalii cum ar fi incuietorile sugereaza asemanari clare cu modelul de top.

Lucru in continuare valabil, in ciuda unei serii de accente noi, cum ar fi lungimea de 4,53 m, linia curbata a capotei si spatele inalt. Semnalizatoarele exterioare si luminile compacte din spate arata noa linie a marcii care in ultimii ani a intinerit vizibil.

Chiar si versiunea de baza, de 26.000 €, este surprinzator de bine cotata. De pilda in dotarea de serie sunt incluse: reglajul electric al fotoliilor din fata volanul multifunctional , computerul cu display, senzorii de lumina, tempomatul speed - tronic variabil si cutia de viteze nou proiectata dar cam capricioasa.

La toate acestea se adauga un pachet complet de securitate, care nu ar avea nevoie in plus de cat de un set de airbag-uri laterale pentru locurile din spate. Un aspect tipic opulent pentru Mercedes este reprezentat de lista de accesorii optionale, care pe langa tot soiul de chichite electronice, cuprinde si accesorii precum faruri cu xenon, cutie automata in cinci trepte cu optiune manuala si un sistem audio digital cu reglare automata a volumului in functie de nivelul de zgomot. Incuietorile nu pun probleme la temperaturi joase, fotoliile sunt comode iar spatiul a suferit modificari nesemnificative in comparatie cu predecesorul sau. Ergonomia este, cu exceptia tastelor de actionare a gemurilor impecabila.

Pasul dintre roti mai lung cu 2,5 cm, contribuie alaturi de noul tip de axa frontala la obtinerea senzatiei de stabilitate. Impecabilul sistem de  franare rotunzeste impresia favorabila. 

Oferta de motoare nu lasa nesatisfacuta (aproape) nici o dorinta. Motoare pe benzina in 4 si 5 cilindrii, precum si cele doua motoare Common Rail diesel de noua generatie va stau la dispozitie.

Daca pretentiile tot nu va sunt satisfacute, puteti opta pentru un model de motor V6 de 260 kw (354 cp) dotat cu un compresor de la AMG. Modelul C180 ofera, in definitiv, destula performanta. Impresia cea mai echilibrata o da C240, soferilor cu in clinatii sportive le recomandam C200 Kompressor. Agilitatea acestuia aduce satisfactii mari pe drumurile nationale.

Varianta 220 CDI, cu motorul sau cu autoaprindere de 2,2 litri reprezinta datorita cuplului mare, o clasa in sine si o oferta extrem de interesanta pentru cei care parcurg multi km.

Concluzia ce se impune ar fi ca seria C-Klassse pare destinata sa inregistreze succese pe socoteala seriei 3 de la BMW.

 
MERCEDES
Istoric
A-Klasse
C-Klasse
E-Klasse
S-Klasse
Galerie foto
Index