Copyright©
2003 Exc1t3r
|
Istoric
Anul 1901 poate fi considerat drept an de debut al automobilului
modern.
Aceasta, datorita noului tip de automobil, denumit de
constructorii sai Mercedes.

*Aceasta masina a fost conceputa si
realizata de catre un exceptional inginer, W. Maybach, care
multi ani a stat in umbra unui alt nume celebru, Daimler. Dupa
decesul lui Daimler, Maybach a trecut la conducerea uzinelor
Daimler din orasul Cannstadt, linga Stuttgart. Cu aceasta
ocazie, Maybach a luat decizia de a nu mai fabrica automobile
sub denumirea Daimler, influentat in primul rind de bancherul
Jellinek (unul dintre principalii actionari ai firmei). Acesta,
dupa ce i-a argumentat ca Daimler are o rezonanta germana care
nu va avea succes in strainatate, i-a propus ca atit firma cit
si produsele sa preia numele fiicei lui, pe care o chema
Mercedes. Inca din 1887 a cumparat o masina de la Daimler, cu
care a facut senzatie la Nisa, in Austria. Fiind un pasionat de
automobile, participa cu masina sa Daimler intr-o cursa cu
pseudonimul Mercedes, pe care de altfel a cistigat-o. Dupa acest
succes, Jellinek a cumparat 36 de automobile, comanda enorma
pentru acele timpuri, pe care le-a desfacut, de asemenea, sub
numele de Mercedes.
*Automobilul Mercedes 1901 era o constructie originala, care se
deosebea fundamental de trasurile-automobile construite pina
atunci, atit prin forma caroseriei cit si prin solutiile tehnice
adoptate: coloana de directie inclinata, motor cu 4 cilindri
montat in fata, radiator tip fagure, carburatorul - inventat mai
inainte chiar de catre Maybach. Motorul construit de Maybach a
fost rezultatul unor imbunatatiri ale motorului proiectat de
Paul Daimler, fiul lui G. Daimler pentru primul Mercedes 1900,
care avea 5 litri si 24 CP. A rezultat un motor de 5,3 litri si
35 CP ce avea blocul motor din aluminiu. Este interesant faptul
ca Maybach a reusit sa toarne aluminiu, tehnologie necunoscuta
pentru acele vremuri.
*Emblema marcii Mercedes este bine cunoscuta: o stea cu trei
raze care are urmatoarea istorie: fii lui Daimler, care i-au
urmat tatalui lor la conducerea uzinei, si-au amintit de o carte
postala pe care acesta a expediat-o acasa si pe care a aratat
locul unde lucra - in strainatate - prin desenarea unei stele cu
trei raze, precizind ca 'va veni o zi cind aceasta stea se va
ridica deasupra intregii sale opere'.
*O atentie deosebita a acordat, de la inceput, firma Mercedes si
curselor de automobile. Astfel, automobilele Mercedes au
participat inca de la primele curse: in 1903 cistiga cupa Gordon
Benett, fiind prezenta la start cu masini strict de serie.
Celebru este si modelul SSK, realizat de Ferdinand Porsche.
Firma Mercedes se numara printre putinele mari constructoare
care utilizeaza solutii originale: in 1934 creeaza un mic sedan
cu motorul in spate, pentru prima oara in 1936 adopta pe un
autoturism motorul Diesel, in 1954 experimenteaza injectia
directa apoi cea indirecta, in 1969 lanseaza modelul C111,
echipat cu motorul Wankel cu trei rotoare si in 1970 C112 cu
patru rotoare. In 1996 a prezentat prototipul f200, o masina ce
renunta la traditionalul volan in favoarea unor butoane plasate
central.
|