A-Klasse
Cu
acest concept curajos de automobil, Mercedes reuseste un succes relativ in
urmarirea Golf-ului.
Desi
este scurt si inalt ca un minimonovolum, acest A-Klasse Benz depaseste
limitele clasei compact. Motivul: sub caroseria neobisnuita este plasata o
podea dubla unde, sunt asezate agregate precum bateria si rezervorul - iar
in cazul unei ciocniri frontare este loc si pentru culisarea motorului. O
super idee in materie de securitate. Mai mult, la asa numitul prim etaj,
este locul pasagerilor, care, datorita pozitiei inalte, au o vedere buna.
In cazul unei cicniri laterale, pasagerii sunt plasati deasupra zonei
normale de cicnire.
In
schimb, soferii pasionati de Mercedes nu vor fi prea incantati de
habitaclu, unde o cantitate prea mare de plastic a fost distribuita.
Consola este insa usor de folosit cu exceptia radioului, plasat mult prea
jos.
Dar
la ce ajuta discutia despre o zidarie trainica daca este vorba despre o
cocioaba. Cand, la 3,57 m in lungime, adica format de Ford K, pretul
depaseste 16.000 € inseamna intrarea in competitie directa cu oponentii
de tipul Astra, Golf&Company. Acestea sunt cu jumatate de metru metru
mai lungi si ofera pe bancheta din spate mai mult loc. In spate,
spatiul este destul de redus, chiar si numai pentru doi pasageri. Al
treilea pasager pe bancheta isi va asuma riscul unei pozitii chinuite.
Problema
este dejas cunoscuta proiectantilor, motiv pentru care se lucreaza la
ameliorarea ei, prin construirea unei versiuni mai lungi. Nu exista
probleme de spatiu in ceea ce priveste bagajele. 390 litri este volumul
obisnuit al portbagajului unui compact.
In
cazul in care este nevoie de mai mult spatiu, lucrurile se rezolva cu
usurinta: bancheta din spate este ori impinsa in fata, ori rabatata
complet sau partial sau in caz de urgenta poate fi complet demontata. La
nevoie chiar si fotoliu de langa sofer poate sa dispara. Limitele sunt
impuse doar de sarcina maxima de 385 kg. Trapa
lamelara disponibila ca optiune, la un pret suplimentar de 900 €,
garanteaza o libertate totala in zona capului si ofera un feeling apropiat
de cel al unui cabrio. Alternativa ar fi plata suplimentara a sumei de 300
€ pentru achizitionarea unei instalatii de aer conditionat performant.
In rest putin din optiunile neincluse in echiparea standard sunt cu
adevarat necesare.
In
cazul motoarelor, alegerea este mai dificila. Modelul A160, are un motor
de 75 kw (102 cp) si este suficient de bine motorizat. Chiar si pe
distante lungi se descurca fara probleme la viteza maxima de 182 km/h.
Consumul de carburant nu este excesiv - 7,8 litri la 100 km. Pentru
cei care parcurg multi km, exista alternativele diesel de 66 kw (90 cp) si
92 kw (125 cp). Achizitionarea lor presupune insa plata unor sume
considerabile. Trenul de rulare, este rigid, contribuind la reducerea
confortului. Ce
sa-i faci? pentru mandria de a fi posesorul unui Mercedes de aceasta
clasa, trebuie facute ceva sacrificii.
|